تست بارداری با خمیر دندان چگونه است؟

در مورد مسائل سلامت اطلاعاتم و به اشتراک میگذارم

تست بارداری با خمیر دندان چگونه است؟

۳۷ بازديد

همان طور که می دانید مطمئن ترین روش های مشخص شدن بارداری ابتدا انجام تست های خانگی و بعد هم آزمایش خون است اما برخی از روش های قدیمی و سنتی نیز وجود دارند که می توانند در تشخیص بارداری به شما بانوان اومایی عزیز کمک کنند. یکی از این روش ها تست بارداری با خمیردندان است.

 در واقع اعتقاد بر این است که اگر خمیردندان نسبت به ادرار واکنش نشان دهد به معنی بارداری می باشد. با اینکه این روش نسبت به کیت های تشخیص بارداری در خانه خیلی ارزان تر است اما علمی نیست و نمی توان صد در صد به آن اطمینان کرد. در این مقاله می خواهیم نحوه انجام آزمایش بارداری با خمیردندان را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید. 

آزمایش بارداری خمیردندان چگونه انجام می شود؟

این آزمایش سنتی نیازی به آماده سازی وسایل یا انجام کار خاصی ندارد. برای بررسی واکنش خمیر دندان تنها به یک نمونه ادرار، خمیر دندان معمولی سفید و یک فنجان کوچک احتیاج خواهید داشت.  مقداری خمیر دندان را درون یک فنجان خالی فشار دهید.

ادرار را در یک فنجان جداگانه جمع کنید و به آرامی چند قطره از آن را به داخل فنجان حاوی خمیر دندان اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید تا واکنش خمیردندان را ببینید. اگر خمیردندان تغییر رنگ داد یا خورده شد به معنی باردار شدن شما می باشد. 

تست بارداری خمیردندان چگونه کار می کند؟

متخصصان هنوز در مورد صحت این آزمایش تردید دارند. اما معتقدند که ترکیبات موجود در خمیر دندان با هورمون حاملگی hCG در ادرار واکنش نشان می دهند ومانند آزمایش معمولی بارداری یعنی بی بی چک کار خواهد کرد.

از نظر تئوریک، هرگونه واکنشی که در ترکیب ادرار و خمیردندان وجود داشته باشد، ممکن است به دلیل خاصیت اسیدی ادرار و قلیایی بودن خمیردندان باشد و کف ایجاد کند در حالی که اصلا هیچ هورمون hCG در ادرار نباشد. برای مطمئن شدن از واکنش خمیردندان  به دلیل hCG ، باید از شریک زندگی خود نیز بخواهید که آن را انجام دهد. اگر نسبت به ادرار همسرتان چنین واکنشی وجود نداشته باشد، می توان آن را به عنوان یک آزمایش مثبت بارداری در نظر گرفت. اما در نهایت باید با انجام آزمایش خون بارداری شما توسط پزشک تایید شود. 

خمیردندان حاوی کربنات کلسیم است که با ادرار به دلیل اسیدی بودن واکنش می دهد و به خاطر تولید دی اکسید کربن مقدار زیادی کف و حباب ایجاد می کند و هرچه ادرار اسیدی تر باشد واکنش بیشتری اتفاق می افتد. به همین دلیل وقتی هورمون های بارداری در ادرار وجود داشته باشد خمیردندان خورده می شود و از بین می رود. 

pH ادرار به طور معمول اسیدی است و بین <6.0 تا 7.5 متغیر است. نتایج آزمایش حاملگی خمیردندان به میزان pH ادرار و خمیر دندان بستگی دارد. پس ترکیبات خمیردندان نیز می تواند در نتیجه این تست تاثیر داشته باشد و حتی نتایج اشتباهی ایجاد کند. 

 HCG یا هورمون بارداری از سلول های جفت پس ازانجام لقاح تولید می شود و با پیشرفت بارداری به مرور افزایش می یابد. اکثر آزمایش های سنتی و مدرن مشخص کردن بارداری بر اساس تشخیص این هورمون کار می کنند. 

خمیر دندان و تست بارداری

تست بارداری خمیر دندان چقدر دقیق است؟

آزمایش حاملگی خمیر دندان روشی دقیق یا مطمئن برای تأیید بارداری نیست. این روش تنها یکی از تست های جالب بارداری سنتی است که می توانید آن را امتحان کنید. اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد که بگوید خمیر دندان می تواند هورمون hCG را تشخیص دهد.

تست بارداری با خمیر دندان را باید چه موقع از روز انجام داد؟

بهترین زمان برای همه تست های بارداری ادرار اول صبح بعد از بیدار شدن از خواب است. همچنین برای اینکه نتایج مطمئن تری به دست آورید بهتر است اجازه دهید یک هفته از تاخیر در پریودتان بگذرد. 

چگونه می توان نتایج تست حاملگی خمیردندان را بررسی کرد؟

تغییر رنگ یا خوردگی خمیر دندان به معنای نتیجه مثبت تست بارداری با خمیردندان و وجود هورمون بارداری در ادرار است. در صورت منفی بودن نتیجه تست شما واکنشی را مشاهده نمی کنید و مخلوط دست نخورده باقی می ماند و از بین نمی رود. 

آزمایش حاملگی در منزل با بی بی چک

این آزمایشات کاملا مقرون به صرفه و قابل اعتماد هستند و نتیجه آن ها در چند دقیقه مشخص می شود. آنها وجود هورمون hCG را در ادرار تشخیص می دهند. اما بعضی اوقات، ممکن است نتایج آزمایش مثبت کاذب یا منفی کاذب باشد. معمولا اگر خیلی زود این آزمایش را انجام دهید حتی اگر باردار باشید با جواب منفی کاذب روبرو خواهید شد. همچنین اگر از روش های کمک بارداری یا برخی داروهای خاص استفاده می کنید ممکن است با جواب مثبت کاذب روبرو شوید.

برای به دست آوردن یک نتیجه دقیق، شما باید حداقل یک هفته پس از پریود  از دست رفته و با اولین نمونه ادرار در صبح، آزمایش بارداری ادرار را انجام دهید.

آزمایشات بالینی بارداری:

 پزشک ممکن است آزمایش خون و آزمایش ادرار یا هر یک از آن ها را برای تشخیص حاملگی توصیه کند. آزمایش ادرار مشابه آزمایش بارداری خانگی انجام می شود، اما نمونه برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال خواهد شد. آزمایش خون نیز دو نوع است:

  • آزمایش کیفی که وجود هورمون های بارداری را بررسی می کند.
  • آزمایش کمی که مقدار تیتر هورمون بتا را تشخیص می دهد.

چه زمانی باید یک دکتر را ببینید؟

اگر شک دارید که باردار هستید، بهتر است با پزشک مشورت کنید. همچنین ممکن است علائم اولیه بارداری مانند درد شکم، خستگی، تغییرات میل غذایی، بیماری صبحگاهی، سینه های حساس و دردناک، خونریزی واژن، قاعدگی نامنظم و موارد دیگر را که می تواند نشانه بارداری باشد را مشاهده کنید.

هنگامی که پزشک با استفاده از آزمایشات ادرار، آزمایش خون یا سونوگرافی، بارداری شما را تأیید کرد، مراقبت های دوران بارداری برای شما شروع می شود و پزشک توصیه های مهم را برای شما توضیح خواهد داد. 

آزمایش حاملگی خمیردندان ممکن است آزمایش مناسبی برای تأیید بارداری شما نباشد. بهتر است به سراغ روش های استاندارد بروید و با پزشک مشورت کنید. هرچه زودتر بارداری شما توسط پزشک تایید شود بهتر است زیرا مراقبت های بارداری از همان ابتدا برای جلوگیری از عوارض خطرناک بارداری برای جنین و مادر بسیار مهم است. 

سخن آخر

روش های بسیار زیادی از قدیم و به طور سنتی در خانواده ها برای تعیین بارداری وجود دارد اما از نظر پزشکی این روش ها و حتی علائم اولیه بارداری نمی توانند به طور تضمینی بارداری شما را تایید کنند و هر زمان که احتمال بارداری در شما وجود داشت بهترین روش مراجعه به پزشک و انجام تست خون برای تایید بارداری می باشد تا مراقبت های بارداری در زمان مناسب انجام شوند و خطری برای شما و فرزندتان ایجاد نشود. 

[collapse id=2953]

منبع: سلامت بانوان اوما

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.