تشخیص دقیق زمان تخمک گذاری

در مورد مسائل سلامت اطلاعاتم و به اشتراک میگذارم

تشخیص دقیق زمان تخمک گذاری

۵۷ بازديد

در هر سیکل قاعدگی تخمدان ها یک تخمک بالغ شده را در روزی خاص که به آن روز تخمک گذاری گفته می شود آزاد می کنند. اهمیت این روز از آن جهت است که هر تخمک بعد از آزاد شدن تنها می تواند 24 ساعت فعال باشد. خوشبختانه اسپرم ها می توانند 3 الی 5 روز در بدن زن زنده بمانند. به همین دلیل از سه الی 5 روز قبل از تخمک گذاری تا یک روز بعد از آن که تخمک هنوز زنده است احتمال ملاقات اسپرم و تخمک فعال و انجام لقاح  در صورت آمیزش بسیار بالا است.

زنان و مردان سالم که از روش های جلوگیری بارداری استفاده نمی کنند و بصورت مرتب نزدیکی دارند معمولا در کمتر از یک سال باردار می شوند. با این حال هنوز روشی ابداع نشده است که بتوان از طریق آن برای تعیین روز تخمک گذاری بصورت دقیق استفاده نمود. در این مقاله شما اومایی عزیز را با روش دقیق تعیین تخمک گذاری آشنا می کنیم.

تشخیص دقیق زمان تخمک گذاری

نمی توان روز تخمک گذاری را براساس محاسبه و با استفاده از فرمول و جدول خاصی به راحتی تعیین کرد. چون بدن یک رایانه یا ساعت نیست که دقیقا در یک روز و ساعت مشخص تخمک گذاری انجام دهد و تعیین زمان اوولاسیون (تخمک گذاری) نیز به بررسی های دقیق پزشکی و همچنین شناخت شما نسبت به بدن خودتان نیاز دارد. همچنین باید توجه داشته باشید که بعضی از مسایل می توانند روی این زمان اثر بگذارند.

اگر خانم ها عادت ماهانه منظمی داشته باشند، تشخیص زمان تخمک گذاری و علائم آن راحت تر است چون معمولا در یک چرخه 28 روزه، روز تخمک گذاری روز 13 یا 14 است. در خانمی که این نظم وجود ندارد، باید با انجام سونوگرافی های سریالی و پشت هم در دو یا سه ماه و یا استفاده از کیت های مخصوص تعیین روز تخمک گذاری روز دقیق آن مشخص شود.

 

4766-5

آیا می توان قبل از اقدام برای بارداری در روزهای تخمک گذاری جنسیت نوزاد را مشخص کرد؟

برای تعیین جنسیت قبل از لقاح باید به تعداد اسپر م ها و سلامت آن هم توجه کرد. برخی از پزشکان می توانند با بررسی دقیق این کار را انجام دهند. بنابراین اگر تمام موارد در بالا به طور همزمان و زیر نظر پزشکی مجرب در تعیین جنسیت و به درستی انجام شود، می توان تا حدی به حصول نتیجه مطلوب امیدوار بود، اما تاکنون هیچ تحقیق علمی ثابت شده ای در این باره دیده نشده است.

جنسیت جنین دقیقا در زمان لقاح مشخص می شود و  بدون شک حتی اگر یک روز از لقاح گذشته باشد، جنسیت جنین را نمی توان تغییر داد و اگر قرار است تعیین جنسیتی انجام شود، حتما باید قبل از بارداری باشد. علاوه بر این نقش استرس، محیط زندگی و نوع روش زندگی مثل رژیم غذایی را نمی توان در تعیین جنسیت جنین نادیده گرفت. یادتان باشد معمولا غذاهای اسیدی منجر به فرزند دختر و غذاهای قلیایی منجر به فرزند پسر می شود.

سخن آخر

تعیین زمان تخمک گذاری برای افزایش شانس بارداری بسیار مهم است. شما می توانید با شناخت بدن خود و علائم این روز مثل نوع ترشحات، افزایش دمای بدن، نوسانات خلقی، دردهای ملایم تا شدید یک روزه این روز را تشخیص دهید و یا از کیت های تشخیص تخمک گذاری و سونوگرافی استفاده کنید تا در این روزها آمیزش داشته و شانس بارداری را افزایش دهید.

[collapse id=2667]

منبع: سلامت بانوان اوما

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.