چند روز بعد از نزدیکی باردار می شویم؟

در مورد مسائل سلامت اطلاعاتم و به اشتراک میگذارم

چند روز بعد از نزدیکی باردار می شویم؟

۸۲ بازديد

از آن جایی که بارداری پس از تخمک گذاری انجام می شود مهم این است که چند روز بعد از نزدیکی در زمان تخمک گذاری باید تست انجام دهید و نزدیکی در هر زمان که خودتان دلتان بخواهد احتمال بارداری را کمتر می کند زیرا ممکن است در زمان تخمک گذاری نباشد و بارداری اتفاق نیفتد.

زمانی که شما روز تخمک گذاری خود را تشخیص داده و در روزهای تخمک گذاری برای بارداری اقدام می کنید تا زمان پریود بعدی بسیار برایتان سخت است. زیرا نمی دانید که موفق شذه اید یا خیر؟ از طرفی علائم اولیه بارداری شباهت بسیار زیادی با علائم پریودی دارد و تشخیص بارداری سخت است. 

سوالی که پیش می آید این است که آیا باید تا پریودی صبر کنید تا بتوانید تست بارداری انجام دهید؟ یا می توانید بلافاصله بعد از نزدیکی در زمان تخک گذاری تست را بگیرید. در این مقاله ما این مساله برای شما مخاطب اومایی عزیز روشن می کنیم. پس حتما تا پایان ما را همراهی کنید:

چه زمانی بعد از نزدیکی می توانم تست بارداری انجام دهم؟

خوشبختانه نیازی نیست تا زمان پریودی برای تست بارداری صبر کنید تا نتیجه ای دقیق کسب کنید. تست های بارداری زیادی در بازار وجود دارند که می توانند شش روز پیش از زمان پریودی، جواب دقیقی به شما بدهند. اما معولا توصیه می شود که تست خانگی بعد از دو هفته و با تاخیر در پریودی انجام شوند تا نتیجه دقیق بدهند و انجام زودتر آن می تواند جواب منفی کاذب را به شما نشان دهد.

زیرا این تست بر اساس میزان هورمون گنادوتروپین یعنی هورمون بارداری احتمال حاملگی را مشخص می کند و در هفته های اول هنوز میزان این هورمون پایین است. اما به طور کلی بارداری بین یک تا پنج روز بعد از نزدیکی اتفاق می افتد و این مسئله به زمان نزدیکی جنسی و تخمک گذاری بستگی دارد. زیرا اسپرم می تواند در مجرای تناسلی زن تا پنج روز زنده بماند و تخمک نیز دوازده تا بیست و چهار ساعت بعد از تخمک گذاری زنده خواهند ماند.

تست بارداری چگونه عمل می کند؟

تست های بارداری خانگی مشابه هم هستند اما برخی حساس تر و دقیق تر می باشند. تست بارداری با اندازه گیری مقدار هورمون گنادوتراپین در ادرار انجام می شود. حساسیت تست بر روی پاکت آن ذکر شده است. تست هایی که حساس تر هستند زودتر بارداری را تشخیص می دهند.

در این تست ها معمولا مقدار هورمون بارداری بین ده تا چهل میلی لیتر در هر میلی لیتر ادرار می باشد. هر چقدر عدد کمتر باشد به معنی این است که تست حساس تر و جواب آن دقیق تر است. 

 

بارداری بعد از نزدیکی

اگر تست بارداری نتیجه منفی نشان دهد چه اتفاقی می افتد؟

نحوه بارداری و شرایط آن برای هر خانم کاملا منحصر به فرد بوده و با دیگری فرق می کند. اگر شرکتی تبلیغ کند که می تواند پس از تعداد روز مشخصی بارداری را تشخیص دهد به این خاطر است که بیشتر خانم ها در ادرارشان بصورت حداقل مقدار مشخصی هورمون گنادوتروپین دارند. 

اگر فکر می کنید باردار هستید اما جواب تست منفی است بهتر است چند بار تست انجام دهید و این تست ها به فاصله 4 یا 5 روز از همدیگر باشند تا در صورت کاذب بودن جواب منفی مشخص شود. همچنین در صورت داشتن شرایط بارداری می توانید به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایش خون خیالتان راحت شود. زیرا آزمایش خون برای تست بارداری مطمئن ترین روش برای تایید باردار شدن شماست.

آیا امکان دارد اشتباها نتیجه تست بارداری مثبت باشد؟

بله،گاها در موارد نادر اشتباها نتیجه مثبت دیده می شود. اما احتمال آن بسیار کم است. اگر نتیجه تست مثبت است اما فکر می کنید باردار نیستید دوباره بعد از چند روز تست را انجام دهید. از آن جایی که تست های بارداری امروزه خیلی دقیق تر از قبل است امکان دارد کیت آزمایشی اشتباها بارداری شیمیایی را تشخیص دهد. این بارداری زمانی اتفاق می افتد که بعد از زمان کوتاهی که از لقاح می گذرد بارداری از دست می رود.

در تست های قدیمی این بارداری ها را کیت تشخیص نمی داد زیرا دقتش خیلی پایین بود و گاهی پیش از این که خانم متوجه شود و یا کیت بتواند آن را تشخیص دهد بارداری متوقف می شد. بنابراین بهتر است همیشه بعد از نتیجه مثبت تست به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایش خون حاملگی شما تایید شود.

سخن آخر

با اینکه صبر کردن در این موقعیت و منتظر ماندن برای اینکه بفهمید آیا موفق به بارداری شده اید یا نه خیلی سخت است اما بهتر است کمی صبور باشید و اجازه دهید بین 10 الی 14 روز از نزدیکی شما در زمان تخمک گذاری گذشته و سپس تست بارداری را انجام دهید تا دچار استرس نشده و جواب دقیق تری بگیرید. 

[collapse id=2660]

منبع: سلامت بانوان اوما

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.